Goede avond voor sjo De Marne VR 18+

Goede avond voor SJO De Marne VR18+

De voetbalvrouwen van SJO De Marne VR18+ (oftwel Kloosterburen) hebben op vrijdagavond 4 oktober een goede reeks neer gezet op sportpart Leens in de 1e klasse 29 najaar. De selectie bestond uit Maaike Adema, Amber Knol, Irene van der Zijl, Marjon Bos, Marenthe van der Maar, Sophie van Tilburg en geleend van SJO De Marne VR1 za (oftewel VVSV’09) Naomi Brands, Anna Spriensma, Roos Brands en Kimberly Rienks. Dit waren de resultaten:

Holwierde – SJO De Marne                                      0-0

Dit was de zwaarste tegenstander. Holwierde beschikte over een goed team dat zeker kan voetballen. Holwierde kwam ook meer dan De Marne maar wist geen bres te slaan in de defensie van de Kloosterbuursters ondanks enkele goede kansen. Echter keepster Maaike Adema en haar verdediging wisten alles weg te werken. Zelf kreeg De Marne voorin ook geen kans zodat 0-0 ook de uiteindelijke eindstand werd.

KRC – ST Middelstum/KRC                                      0-3
SJO De Marne – SV Onderdendam                         1-0

Dit was een reguliere overwinning daar SV Onderdendam niet aanwezig was.

ST Middelstum/KRC – Holwierde                             0-1
SV Onderdendam – ST Middelstum/KRC                0-1
Holwierde – KRC                                                       3-0
KRC – SV Onderdendam                                           1-0
ST Middelstum/KRC – SJO De Marne                      1-2

Dit was een zware wedstrijd die gelukkig winnend werd afgesloten. Wel was Middelstum/KRC al na een minuut succesvol: 1-0. Evenwel liet De Marne het er niet bij zitten en knokte zich terug in de wedstrijd. Het was de rappe Anna Spriensma die in de 2e minuut al de gelijkmaker noteerde: 1-1. Daarna zag men twee aanvallende ploegen die elkaar weinig toegaven. Het was uiteindelijk toch De Marne dat in de 6e minuut nu op een voorsprong kwam. De snelle Marjon Bos werkte zich door de verdediging en tekende de 1-2 aan. ST Middelstum/KRC deed er nog van alles aan om op haar beurt gelijk te komen maar slaagde daar niet meer in. Ook De Marne kwam er niet meer door maar trok de 1-2 wel over de streep.

SJO De Marne – KRC                                                4-0

Dit was deze avond wel de gemakkelijkste wedstrijd. Weliswaar deed KRC enkele pogingen de score te openen maar het was De Marne dat in de 8e minuut de leiding nam. Marjon Bos vond Anna Spriensma die de 1-0 binnen schoot. Twee minuten later lag ook de 2-0 in het net. Nu was Irene van der Zijl de aangeefster en Anna Spriensma de afmaakster. De Marne wilde nu meer en kreeg ook meer. In de 13e minuut passte Marjon Bos op Kimberly Rienks die de 3-0 op haar naam zette. Zelf bepaalde Marjon Bos in de 19e minuut de eindstand op 4-0.

SV Onderdendam – Holwierde                                 0-1

Deze uitslagen leverden de volgende tussenstand op:

1. Holwierde                            8   6   2   0     20   14- 0
2. SJO De Marne                    8   5   3   0     18   12- 1
3. ST Middelstum/KRC          8    3   2   3     11     7- 5
4. KRC                                    8    1    1   6       4     1-16
5. SV Onderdendam              8    0   2   6       2     0-12

De volgende ronde wordt gespeeld op vrijdag 8 november bij KRC in Kantens maar dit wordt dan Middelstum daar KRC niet over een lichtinstallatie beschikt.