We nemen jullie graag mee wat er afgelopen periode allemaal is besproken aan de bestuurstafel. Dit gaat om een beknopte versie. Heb je ergens vragen over? Kom dan bij een van de bestuursleden op de lijn.

* 7x7 voetbal – dames

Aankomend seizoen zullen we starten met 7x7 voetbal. Dit zal onder de vlag van de SJO gebeuren, zodat we elkaar kunnen ondersteunen mocht dat nodig zijn. Inmiddels zijn er een aantal gesprekken geweest met de dames. Hieruit blijkt dat iedereen er veel zin in heeft. Wil je hier nou ook deel van uitmaken? Dat kan nog! Aanmelden kan via: bestuur@vvkloosterburen.nl. Wil je meer informatie over 7x7 voetbal, stuur ons dan even een mailtje of schiet ons even aan als je ons ziet lopen.

VV Kloosterburen gaat voetballen op zaterdag

In het seizoen van 2024/2025 zal het eerste elftal van onze vereniging op zaterdag gaan voetballen. Een moeilijk besluit maar een besluit waar we als vereniging achter staan. Afgelopen periode hebben we veel gesprekken gehad met leden. Hieruit kwam naar voren dat de wens was om op zaterdag te gaan voetballen. De voornaamste redenen hiervoor waren: reisafstand verkorten en spelplezier vergroten. Het liefst voetbal je tegen dorpen uit de regio.

Corenos  opnieuw langs EKC 2
In Roodeschool stond het tweede elftal van EKC zaterdag 20 april tegenover kampioenskandidaat Corenos. Thuis had EKC al met 1-4 verloren dus men was gewaarschuwd. Aanvankelijk kon EKC goed meekomen en had men er alle vertrouwen in dat er een goede afloop zou uitkomen. Echter de thuisploeg wilde duidelijk in de race blijven voor het kampioenschap maar wist vooralsnog geen bres te slaan in de EKC-defensie. In de 22e minuut was het evenwel wel raak: 1-0. Corenos wilde meer en kreeg dat ook in de 31e minuut. Eerst wist keepster Maaike Adema nog te redden maar de terug stuiterende bal werd daarna alsnog ingeschoten: 2-0. EKC probeerde voor de rust nog wat terug te doen maar slaagde daar niet meer in.

Na de rust stond Anouk Koster op het doel van EKC daar Adema het maar één helft kan volhouden. EKC zette nu meer aan maar moest wel blijven oppassen voor Corenos. Gelukkig was keepster Koster paraat en keerde zij vooralsnog alle inzetten. In de 68e minuut kroop EKC dichterbij. Een vrije trap van Liza Huizingh werd door Emma Postma over de keepster binnen geschoten: 2-1. Helaas wist Corenos twee minuten later alweer uit te lopen. Een corner werd vol op de slof genomen en heel fraai binnen geschoten: 3-1. Evenwel liet EKC het er niet bij zitten want in de 73e minuut kwam ze weer dichterbij. Emma Postma vond Joni Lukkien die de 3-2 binnenschoot. Nu wilde EKC meer maar ook Corenos wilde de punten natuurlijk binnenshuis houden. Lange tijd bleef het bij 3-2 tot de 85e minuut aanbrak. Na een corner van Corenos kwam de bal ongelukkig tegen de hand van Liza Huizingh aan. Scheidsrechter R. Pieterman legde de bal direct op de stip en Corenos liet zich dit buitenkansje niet ontgaan: 4-2. Twee minuten later zag Sanne Werkman haar vrije trap nog naast gaan zodat 4-2 ook de eindstand werd.

Corenos – EKC 2 4-2 (2-0). 22. Corenos 1-0; 31. Corenos 2-0; 68. Emma Postma 2-1; 70. Corenos 3-1; 73. Joni Lukkien 3-2; 85. Corenos 4-2 (pen.).
Scheidsrechter: R. Pieterman (Roodeschool)
EKC 2: Inge Mulder, Maaike Adema, Ann Hazenberg, Liza Huizingh, Sophie Rozema, Loes Korhorn, Marlies Tammens, Anouk Koster, Sophie van Tilburg, Sanne Werkman, Joni Lukkien, Nicky Knol, Emma Postma, Liene de Windt.

Foto: Liene de Windt jaagt op de bal; Inge Mulder volgt het geheel

Met vriendelijke groeten, Jitse Drent